• Maak je eigen video plan

    Als je dit leest heb je waarschijnlijk al eens gedacht aan het (laten) maken van een video. Een filmpje over jou, jouw bedrijf, of over een dienst of product. Om je alvast een duwtje in de rug te geven heb ik een ‘video plan’ gemaakt. Hier zie je hoe je in 5 stappen tot een goed (als je het met Veek studio doet ;-)) filmpje komt. Kom verder brainstormen, want video werkt!

  • ContentMaart bij SchaalX

    In maart popt de Familie van i elke donderdagmiddag in Utrecht op bij SchaalX. De doelgroep van SchaalX is mensen die in marketIng, communicatie, sales, e-commerce en digital werken, maar uiteraard zijn ook deelnemers uit andere disciplines welkom.
    Elke middag kost € 175, excl. btw.

    Donderdag 17 maart ga ik je inspireren om te animeren. Komennnn!

    http://www.familievan-i.nl/contentmaart-bij-schaalx/

  • 10 jaar Veek feest!

    Veek studio viert dit jaar haar 10-jarig jubileum! Zondag 15 november was er daarom een animerende middag met een aantal Veek-relaties, workshops, drankjes en hapjes bij Trainspot.

  • Promo FVI Pop Up Oktober School 2015

  • Pop-Up-Oktober-School 2015

    De Pop Up School van de Familie van i is een wervelende vierdaagse vol inspiratie over online content. We poppen op verschillende plekken in Nederland op, met een gevarieerd programma. Dit keer in Utrecht bij De Alchemist.

    Op zaterdag 17 oktober geef ik zelf weer les over beeld en animatie (nieuw!) maken. Schrijf je in voor 1 of meerdere dagen. Je krijgt er inspiratie en een lach op je gezicht van!

  • 4 redenen om te beginnen met bloggen

    1. Je bouwt autoriteit op
    2. Het vergroot je vindbaarheid
    3. Het levert je omzet op
    4. Je versterkt je aanwezigheid op social media

    (Bron: )

    Als je geïnspireerd wil raken over bloggen, een plan nodig hebt, wil leren hoe je beeld en video maakt bij je blog en hoe je nou het beste een verhaal kunt vertellen. Dan kom je naar de Pop Up Summer School van 7 t/m 10 juli bij Soupalicious in Amsterdam. Schrijf je in voor de hele vierdaagse cursus of kies een paar dagen: wat je wil! Maar kom, want je gaat sowieso vol goede ideeën naar huis. En aan de slag!

    Veek studio, is de co-regisseur op 8 juli: de Dag der Verbeelding. Ik leer je anders kijken om op verrassende ideeën te komen qua beeld. En de hele dag zijn er leuke workshops waar je allerlei verschillende technieken leert: handwerk maar ook tips voor wat je met je smartphone kan doen natuurlijk. Super praktisch, laagdrempelig met professionele uitkomsten! Kom. D’r is ook soep. Kom!

  • 8 juli Dag der Verbeelding

    Ik sta 8 juli bij Soupalicious in Amsterdam om jullie te inspireren over beeld maken. Of heb je zin in de héle 4-daagse cursus over online content? Kom dan 7 t/m 10 juli naar de Pop Up Summer School van de Familie van i!

  • Veek studio geeft les!

    Veek studio heeft dit voorjaar 2 lezingen ontwikkeld: Eerste hulp bij vormgeving en Eerste hulp bij beeld. Beide zijn basislessen voor als je een start wil maken met vormgeving of met beeld / foto’s / illustraties.

    ‘Eerste hulp bij vormgeving’ is een lezing over:

    • Het bereiken van je doelgroep
    • De keuze van je communicatiemiddelen
    • De toepassing van humor in je uitingen
    • Logo- en vormgevingstips
    • Vormen- en kleurenpsychologie
    • Technische specificaties voor on- en offline bestanden

    ‘Eerste hulp bij beeld’ is een workshop met theorie over:

    • Waarom een plaatje meer zegt dan 1000 woorden
    • Vormen- en kleurenpsychologie

    Je krijgt vooral heel veel inspirerende ideeën en leuke truuks om verrassende plaatjes te maken. De 4 gouden tips hierbij:

    1. Wat je ook maakt, maak het niet te ingewikkeld voor jezelf
    2. Blijf omdenken
    3. Kijk wat je kan maken met wat je rondom huis hebt liggen. Dit zijn herkenbare beelden voor iedereen en herkennen = vertrouwen
    4. Als je iets leuks hebt gemaakt, zoek dan eens uit of je er mee aan een wedstrijd mee kan doen. Zo kan je buzz creëren over je onderwerp en het is spannend. Want misschien win je wel. Verliezen kan in ieder geval niet!

    Ook geïnteresseerd? Bel Nelleke: 06-28316551 of mail naar nelleke@veekstudio.nl

  • HU lezing ‘Eerste hulp bij vormgeving’

    Donderdag 23 april geef ik een lezing met veel beeldmateriaal aan tweedejaars Communicatie en Journalistiek studenten van Hogeschool Utrecht. Onder de noemer ‘Eerste hulp bij vormgeving’ deel ik zo veel mogelijk basis informatie over:

    • Het bereiken van je doelgroep

    • De keuze van je communicatiemiddelen

    • De toepassing van humor in je uitingen

    • Logo- en vormgevingstips

    • Vormen- en kleurenpsychologie

    • Technische specificaties voor on- en offline bestanden

    Ook geïnteresseerd? Bel of mail mij.

  • Is jouw website mobielvriendelijk?

    Vandaag past Google het algoritme aan. En mobielvriendelijkheid speelt een belangrijke rol in het bepalen van de hoogte op de ranking. Sites die niet of slecht te lezen zijn op mobiele telefoons zullen lager scoren. Zorg er voor dat je website vanaf een mobiele telefoon goed te lezen en te bedienen is. Zo stijg je bij de Google ranking.

    Test jouw site hier op een speciaal door Google ontwikkelde tool.

  • Design voor MPI NL conference

    30 maart 2015: Evenemens / MPI NL conference. Dit is de jaarlijkse inspiratiedag voor alle organisatoren en leveranciers van congressen, meetings, evenementen en andere bijeenkomsten in Nederland en daar buiten. Locatie: De Rijtuigenloods in Amersfoort.

    Veek studio bedacht de titel en maakte alle graphics voor dit evenement. Dit jaar was de rode draad van het evenement “echt contact, waarachtige beleving en krachtige boodschappen”. De titel werd daarom Evenemens.

    Het is leuk om te zien wat het design voor dit evenement kan doen. Je weet meteen waar je bent, door o.a. de bewegwijzering, aankondiging workshops, screens, badges, live twitterfeed background en natuurlijk de Netwerkapp

  • Bergenwerkt en Veek studio: kletsen en kleuren

    EF Zine artikel

    Wat begon met samen naar bijeenkomsten gaan (die per auto te bereiken waren, vanaf acht uur ‘s avonds en gratis) mondde uit in samenwerken aan de goede magazines van Sandra Rijnen; magazines voor de zorg.

    Nelleke’s brein bedenkt voor complexe onderwerpen een metafoor en zet dat om in een illustratie. Daarom vroeg Sandra haar op een gegeven moment om voor het blad Oncologica (vakblad voor oncologisch verpleegkundigen) de coverbeelden te maken. Illustraties over kanker dus. En zonder dat er mensen op staan. Dat kan:http://www.veekstudio.nl/projecten/onc/
    Inmiddels illustreert Nelleke ook voor andere bladen van Bergenwerkt. Plaatjes voor zware onderwerpen, palliatieve zorg, nierpatiënten, die het artikel opfleuren.

    Nelleke: “De communicatie tussen ons is helder en makkelijk, eerlijk. Het loopt soepel en vanzelf. Op deze manier kan ik al mijn energie in het bedenken en uitwerken van de opdrachten stoppen in plaats van in diplomatieke emails schrijven. Ieder overleg gaat voor de helft over zaken en de andere helft wordt vol gekletst met privé zaken. Sandra kan het beste kletsen van ons twee vind ik. Daarom doet ze ook wat ze doet: Sandra is uitgever van vooral magazines en doet daar al het projectmanagement van. Ze kan mensen enthousiasmeren en krijgt zo van alles voor elkaar. Ze is een echte marketingcommunicatie chick. En dan moet je dus goed kunnen kletsen.”

    Sandra: “Bij Nelleke heb ik altijd aan één woord genoeg. Vaak zie ik het nog niet helemaal voor me en dan heeft Nelleke hem al te pakken. ’Denk wel dat ik het weet’, zegt ze al na één zin. En dat is dan nog zo ook. We komen altijd snel tot een goed resultaat. Met Nelleke werken, dat gaat altijd soepel. Ze is erg flexibel, heeft een hele herkenbare stijl én veel humor. Het is altijd lachen, als het over werk gaat én ook privé. Ik vind het erg belangrijk dat je ook een persoonlijke klik hebt. Dat zit wel goed. Als je een goede, professionele vormgever zoekt, dan moet je bij Nelleke zijn!”

  • Beleving direct verbeeld

    Fotograaf Irene Vijfvinkel staat deze maand op de cover van de Entre Nous, de nieuwsbrief over en voor leden van Entre Femmes. Ze vertelt hier over haar nieuwe bedrijf, waarvoor Veek studio het logo heeft ontworpen. Op dit moment hebben we de visitekaartjes net af en wordt de huisstijl verder uitgebouwd met een header voor de website en het briefpapier.

  • IBAN. Zal ik het even voor je doen?

    Vanaf 1 februari 2014 maakt iedereen gebruik van IBAN (International Bank Account Number). Het is langer en het bestaat voor een deel uit je huidige rekeningnummer. Laat daarom je huisstijl (briefpapier, website en andere communicatie) aanpassen. Voor mij een kleine moeite, voor jou gemak en weer up to date het nieuwe jaar in.

  • Met Football Maties in het NRC!

    Het was zomer en iedereen ging op vakantie. Of was er al. En Mark van Zon, oprichter van Football Maties, kreeg een email van het NRC. Of we voor een tweede keer mee wilden doen aan de NRC Charity Awards. Mark aan mij: “Het is aan jou. Doen we wederom mee of laten we het overwaaien?” Ik: “Tuurlijk doen we mee! Ik ga iets tofs bedenken.” Mark ging op vakantie en ik ging aan de slag. Het werd een knalgroene advertentie met een voetbalschoen en vier woorden. Vier dagen later waren we genomineerd voor de vakjuryprijs. Bam! We zaten bij de eerste 24 van de 240 inzendingen. Daarmee wonnen we een spread in het NRC! Waar Mark heel blij mee was (foto). Op 18 september was de uitreiking bij het NRC op het Rokin. Daar verloren wij het van het Antoni van Leeuwenhoek. Maar als een kleine jongen, zoals Football Maties, zich mag posteren naast de grote goede doelen voel je je echt wel een winnaar! <-: